NILFISK

Vodeći globalni pružalac proizvoda i usluga za čišćenje

The Nilfisk Group

Kompanija je osnovana sa vizijom proizvodnje i prodaje proizvoda najvišeg kvaliteta širom svijeta, a više od stotinu godina, Nilfisk se prilagođava promenjivim potrebama tržišta i kupaca sa inovativnim proizvodima i rješenjima. Sa globalnom prodajnom mrežom i dokazanim prodajnim kanalima, uspostavili smo snažne i vrijedne odnose sa kupcima i partnerstvima širom svijeta i težimo da budemo na čelu tehnološkog napretka kako bismo odgovorili na buduće potrebe kupaca.

Danas, Nilfisk nudi širok asortiman premium proizvoda za čišćenje i pouzdanu ponudu postprodajnih usluga za profesionalno tržište. Naši glavni produkti su oprema za čišćenje podova, usisivači i visokotlačni perači, kao i širok asortiman kućnih usisivača i visokotlačnih perača za potrošače širom svijeta.

ISTORIJA NILFISK-a

Kako je sve počelo?

Peder Andersen Fisker bio je strastven prema tehnologiji, “geek”, i pravi vizionar. Tako je sve počelo i tako je i danas. Naša strast i vizionarske ideje nas pokreću. Od naših početaka 1906. godine u dvorišnoj radionici u Kopenhagenu do danas, kada je Nilfisk globalni lider u profesionalnoj opremi za čišćenje.

Završivši studije elektrotehnike rekordno brzo, mladi Peder Andersen Fisker osnovao je kompaniju Fisker & Nielsen sa svojim tehničkim prijateljem i bivšim kolegom, Hansom Mariusom Nielsenom. Zajedno su proizvodili male, savremene električne motore. Ali Fisker nije imao predaha, čak je imao i krevet u fabrici! Godine 1910, njegov izum C1, prvi električni usisivač u Evropi, označio je ključni trenutak. Za Fisker & Nielsen i za industriju čišćenja. Fisker & Nielsen postaje Nilfisk, a ostatak je, pa, istorija.

Kako smo postali ono što smo danas?

Tokom godina, Nilfisk se širio, napredovao i upuštao u nova područja, čak i sa proizvodnjom motocikala Nimbus. Godine 1932. na scenu je stupio ‘Tihi Danac’, inovativni usisivač sa izuzetno niskim nivoom buke, a 1938. godine Nilfisk je počeo da osniva proizvodne pogone u inostranstvu. Danas proizvodimo u 10 zemalja širom sveta.

U 1950-im, prvi Nilfisk uređaj za čišćenje podova je predstavljen, postavljajući temelj za našu najveću produktnu liniju. Polako, ali odlučno, sve je počelo oblikovati pravac naše kompanije. To se naročito manifestovalo lansiranjem kultnog usisivača G70 1958. godine, prvog sa vrećicom za prašinu, namenjenog domaćinstvima i profesionalcima.

Tako je 1959. godine pravac za budućnost bio postavljen: Fokusirati se isključivo na opremu za čišćenje. Od tada Nilfisk je kontinuirano uvodio nove inovativne proizvode za čišćenje, kao što je prvi mokro-suvo usisivač 1962. godine.

Kako su ključni događaji doveli do širenja?

1969. godine, naša reputacija pionira u čišćenju privukla je pažnju NASA-e, pa su Nilfisk usisivači korišćeni za uklanjanje štetne prašine sa svemirskih šatlova.

1988. godine kupili smo Gerni i proširili naš asortiman proizvoda uključujući visokotlačne perače, ulazeći na nova tržišta i unapređujući našu ponudu. 1989. godine Nilfisk je postao deo NKT Holdinga.

Tokom godina, Nilfisk je kupio različite međunarodne kompanije: Advance Machine Company, CFM i ALTO Group. Proizvodni pogoni su osnovani 2003. godine u Mađarskoj i 2005. u Kini, čime smo dodatno učvrstili našu međunarodnu prisutnost. 2007. godine Nilfisk je kupio Viper, istaknutog kineskog proizvođača profesionalne opreme za čišćenje, a ovom akvizicijom ojačali smo našu poziciju na srednjem tržištu.

Naša radoznalost i posvećenost inovacijama ostali su snažni. Istraživanje hrabrog novog sveta ekoloških rešenja 2013. godine dovelo je do lansiranja našeg prvog uređaja pokretanog gorivnim ćelijama, modela CS7000.

Kako smo učinili čišćenje autonomnim i inteligentnim?

2016. godine revolucionisali smo čišćenje bez posade lansiranjem Horizon programa. Tada smo predstavili prototip autonomnog uređaja za pranje podova i nastavili da pravimo velike iskorake u industriji.

2017. godine, Nilfisk se odvojio od NKT i pokazali smo našu finansijsku stabilnost i tržišni položaj tako što smo postali nezavisna kompanija na Kopenhagenskoj berzi (Nasdaq Copenhagen).

2017. godine ključna tržišta u Evropi i Severnoj Americi upoznali su Niflisk Liberty SC50, autonomni uređaj za pranje podova koji je podigao ovu kategoriju proizvoda na viši nivo postavljanjem potpuno novih standarda u inteligentnom čišćenju. Sa vrhunskom tehnologijom, pokazali smo našu posvećenost inovacijama i izvrsnosti u profesionalnoj opremi za čišćenje.

Kako smo pojednostavili naše operacije?

Konsolidacija, prodaja i izlazak. Tokom narednih godina, prešli smo kroz strateške inicijative kako bismo pojednostavili naše operacije, postigavši značajan napredak, na primer, izlaskom iz nekoliko proizvodnih lokacija i prodajom našeg poslovanja sa spoljnim proizvodima. Naša posvećenost pojednostavljenju i optimizaciji odražavala se u pet prodaja samo u 2018. godini.

Kako smo danas, kako ćemo biti sutra i u budućnosti
Održivost je veoma prisutna u načinu na koji vodimo naše poslovanje. To je u tome kako razmišljamo i kako postupamo. 2021. godine lansirali smo ciljeve održivosti do 2030. godine, a već smo na dobrom putu da ih ostvarimo. 2023. godine postigli smo smanjenje emisije gasova sa efektom staklene bašte za 16% u okviru Scope 1 i 2. Cilj je smanjenje emisija za 35% do 2030. godine u odnosu na osnovnu godinu 2019. Takođe, postavili smo cilj smanjenja intenziteta emisija gasova u okviru Scope 3 za 48% do 2030. godine u odnosu na osnovnu godinu 2021. U 2023. godini postignuto je smanjenje intenziteta emisija za 25%.

U 2023. godini, Nilfisk je imao 30% žena u vrhovnom menadžmentu, uključujući Nilfisk Leadership tim i njegove direktne izveštaje. Cilj je da do 2026. godine u vrhovnom menadžmentu bude 34% nedovoljno zastupljenog pola i da do 2030. godine bude ravnoteža u zastupljenosti (minimalno 40/60).

Danas, Nilfisk nudi širok asortiman premium proizvoda za čišćenje i pouzdane postprodajne usluge za profesionalno tržište. Naše glavne proizvodne linije su oprema za čišćenje podova, usisivači i visokotlačni perači. Takođe, nudimo i širok asortiman kućnih usisivača i visokotlačnih perača za potrošače širom sveta.